News‎ > ‎

Summer School "The GardaFronts: hypotheses and projects"

posted 20 May 2016, 05:45 by Olivia Longo
Summer School "The GardaFronts: hypotheses and projects"

Premesse

La Summer School è un corso di perfezionamento e di aggiornamento pertanto deve offrire l’opportunità di compiere esperienze professionalizzanti ad alto valore qualificante anche sul piano scientifico e della ricerca empirica sui temi affrontati.

Il tema del Waterfront sul lago di Garda costituisce un pretesto virtuoso per comprendere la complessità che caratterizza i territori contemporanei, sia da un punto di vista paesaggistico che da quello urbano e, in particolare, delle modalità di occupazione del suolo.

Quali sono allora le possibili letture dei contesti? Quali le proposte di qualificazione? E, ancora, quali possono essere le modalità di intervento sia sul costruito preesistente che attraverso nuove ipotesi architettoniche?

Premises

This Summer School is an advanced and refresher course and, consequently, it aims at providing the opportunity to achieve vocational experiences at a professional level, including the scientific knowledge and the empirical research on the relevant themes.

The Waterfront of the Garda Lake is a virtuous opportunity to understand the complexity that characterizes the contemporary territories, both from a landscape and from a urban point of view, and, in particular, the occupation mode of the land.

What are the possible interpretations of contexts? What the requalification proposals? And, again, what may be the means of intervention on both the existing built environment and through new architectural assumptions?

ą